Reafunktion

Den som vill sänka priset i sitt bås har möjlighet att ge rabatt på varorna i sitt bås. Funktionen är till för att ”sälja ut” sitt bås och är därför tidsbegränsad till max 4 dagar.

Rabatten kan sättas till 30%, 50% och 70%. Det går inte att förlänga rabatten men det är möjligt att fortsätta att sälja ut till en högre rabatt. Ex. 30% rabatt i (max) 4 dagar följt av 50% rabatt i (max) 4 dagar.

Funktionen bokas och betalas (20 kr) i kassan, det ingår skyltar och automatisk rabattering i kassasystemet. Obs att man måste rabattera hela båset, vill man prissänka enstaka varor måste man byta prislapp (varor där man strukit och ändrat på prislappen säljs ej).

10 comments

  • Stina

    Hej! Jag undrar vad det kostar att hyra ett bås?

  • Karin edlund

    Om man hyr ett bås och har någon större sak, typ väggklocka, som man vill hänga upp, får man hänga den på väggen där det finns plats då med min märkning?

    • sofumea

      För större saker som ställs/hängs utanför båset betalar du 20 % i provision. Då får varan hänga i upp till 45 dagar även om du avslutar ditt bås. Detsamma gäller för varor som låses in i värdeskåpen. Kontakta personalen så får du hjälp med bästa lösningen. Mvh S&F

  • E

    Hur tänker ni agera kring att saker försvinner/blir stulna?

    Fick ett svar från en tjej i personalen att de saker jag misstänker blivit stulna ”är i något annat bås”. Samma sak hände förra gången jag sålde och de varorna kom aldrig tillbaka. Den här gången har jag fotat och prismärkt saker så jag ska kunna följa med via mitt konto vad som säljs. Upptäckte då att kläder försvunnit men ingen försäljning har skett. Självklart kan ni inte garantera att folk inte stjäl men en idé är att istället för att ta betalt för larm lånar ni ut det gratis…? Följer ni upp när folk klagar på att saker försvinner eller ska man bara viftas bort med att de finns i ett annat bås?

    • sofumea

      Det är så, för det allra mesta, att saker som saknas finns någonstans i butiken. Kunder ångrar sig och lämnar i fel bås, sitter bara lappen ordentligt så kan vi ju spåra vem som äger varan tack vare att ditt kundnummer finns i streckkoden.

      Larmen kostar 2-3 kr, självkostnadspris för etiketterna som är ganska dyra. Självklart följer vi upp, har din vara inte dykt upp vid utcheckning antecknar vi vad som saknas och letar, tittar på övervakningsfilm osv. Vi har betalat ut ett antal 10000 kr i sk efterredovisning, dvs att en vara sålts efter att kunden checkat ut. Mvh S&F

      • Karin edlund

        Vad jag förstår så är det ingen konst att klippa sönder larmen, bara en tunn tråd. Mittemot vår hylla låg ett tradigt larm och vi tycker att vi har skor borta som vi haft larm på men ej är sålda.

        • sofumea

          Man behöver en rejäl avbitare för att klippa larmen/stålvajer. Men det händer, tyvärr i alla butiker och inget man kan skydda sig mot. När man misstänker att det skett är det bra om man säger till i kassan så att vi får en tidpunkt att utgå ifrån om vi ska titta igenom övervakningsfilm, samt beskrivning på saknad vara.

  • Lena Lundgren

    Hej. Jag vill sänka med 30% tom den här 2:a veckans slut. Sedan tömmer jag båset den 17/3.
    Med vänlig hälsning
    Lena

    • sofumea

      Vi ber att du kontaktar butiken direkt, sms eller e-post går bra. Insändarfunktionen är inte till för den typen av ärenden. Mvh S&F

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *