Lämna och läs kommentarer

Observera att bokning, uppsägning eller beställning av tjänster inte kan göras via denna sida.

Bokning görs i butik. Uppsägning och beställning av tjänster kan göras i butik, via telefon eller e-post.
Enklast och säkrast kontaktar ni oss genom mejl till: info@rebuyumea.se

 

cafe, kafe, umeå, loppmarknad, loppis, second hand, sof, s&f, begagnat, båsloppis, butiksloppis, megaloppis, multiloppis

332 comments

  • Anna

    Hur stort är båset för 150:-/vecka?
    Är det hyllor eller bara golv?
    Om hyllor hur många meter dvs storlek?

    Finns tider nu i helgen eller nästa vecka?

    • sofumea

      Bås för 150 per vecka är ett “Hängbås” dvs med klädstång och golv, inga hyllor. Bås med hyllor kostar 199 per vecka, om du vill ha hyllor+klädstång 299 kr. Det finns bås med start i helgen, hur det ser ut nästa vecka vet vi inte eftersom det är två dagars uppsägningstid. Mvh Rebuy

  • Anna

    Hej!

    Är det tillåtet att sälja köttknivar? Dvs bestick som är lite större och vassare än vanliga bestick. Dessa förvaras i en låda.

    • sofumea

      Vi rekommenderar att man låser in knivar i glasskåpen. Är lådan förseglad med tex packtejp eller säkrad på annat vis går det bra att ställa i båset. Mvh S&F

  • Malin

    Hej när betalas pengarna ut? Hur många bankdagar tar det? Jag hade båset i 2 veckor och sa upp det i fredags å hämtade grejerna igår tyvärr verkar det som det har stulits mycket.

    • sofumea

      Bankfilen gick iväg måndag morgon så du bör ha pengarna i morgon. (Om du passerade kassan och talade om hur du vill ha din betalning. Det händer tyvärr att säljare missar det). Om du saknar pryttlar som inte är sålda är det stor chans att de står på fel plats i butiken. Om vi hittar eller säljer en vara med ditt kundnummer så meddelar vi dig om värdet är över 50 kr. Småsummor skänker vi bort, det blir för mycket administration. Mvh S&F

  • Mina

    öppet hela året eller till agusti? lämnar vi saker och ska sitta o sälja själva eller gör nån personal som jobbar där?

    • sofumea

      Öppet 359 dagar om året! Vi gör jobbet åt dig! Du bokar/hyr ett bås, får prislappar med dig hem. Märker dina saker i lugn och ro och lämnar dem sedan (kvällen innan din hyresperiod börjar) i ditt bås. Vi säljer och tar betalt, när din hyresperiod är slut hämtar du pengar och det som ev är kvar. Du slipper passa telefon, sitta på loppis och köpare som försöker pruta… 🙂 Välkommen med din bokning! Mvh S&F

  • Ida

    Hej får en barnvagn plats mellan hyllorna så man kan ta med sig barn?:)

    • sofumea

      Absolut! Vi har även en sittvagn att låna för lite större barn, kundvagnar med sittdel. Det finns café med ritgrejor om man vill vila en stund, och såklart glass 😉 Välkommen!

  • Linda Holmkvist

    Hej! Jag vann en VIP-månad av er, skulle vilka ha lite detaljer om vad det innebär.
    På eran hemsida står det att det ingår städning och påfyllning. Fungerar det annars som det brukar, alltså att jag kommer in och ställer iordning båset och att jag tömmer det i slutet av perioden?
    Ingår det nåt annat eller betalar man för alla tillägg såsom larm m.m?
    Tacksam för svar/
    Mvh Linda

    • sofumea

      Hej! Precis så! Du bokar, bestämmer startdag, prismärker och fyller båset. Sedan sköter vi om att städa och fylla på (du behöver lämna märkta saker). Andra extratjänster, tex larm, ingår inte. Tömmer vid avslutad hyresperiod gör du själv. Välkommen med din bokning. Mvh S&F

  • Maria

    Hej
    Jag har hyrt ett bås förut och den gången försvann flera dyrare plagg. sen köpte jag larm till varor över 50 kronor efter råd från er. De stulna sakerna dök aldrig upp. Jag visste ganska väl när på ett ungefär de stals för jag svängde förbi ofta och ordnade till. Nu hyr jag igen och det har sålts 17 varor men det fattas fler. Och när jag säger till om det så säger ni att saker inte brukar försvinna och bli stulna. Jag letar tillbaka här i kommentarsfältet och ser efter att bara backat en bit att åtminstone en till drabbats. Det vore schysst att ni sa att det händer som inte behöver känna sig som en otroligt jobbig typ som bara “inbillar” sig. Och visst kan det vara så att sakerna “dyker” upp igen den här gången eftersom det så nyligen hände. Men förra gången kom de inte tillbaka. Jag tycker på ngt vis att ärlighet varar längst.

    • sofumea

      Hej! Tråkigt om du känt dig som en “jobbig typ”, det är inte meningen. Visst försvinner det saker även hos oss, det är ju tyvärr ett stort problem inom handeln. Därför har vi också valt att satsa på ett riktigt larmsystem och kameraövervakning. Har du en ungefärlig tid på när du saknar en vara kan vi titta på filmerna. Säg till i kassan så antecknar vi bås, vara och tid. Sen brukar vi avvakta lite, det är trots allt så att det flesta saknade varor dyker upp på annan plats i butiken. Mvh S&F

      • Maria

        Hej
        Tack för svar. Sist jag hyrde (för flera månader sedan) hade jag väldigt bra tidsangivelser när sakerna försvunnit men jag pratade med flera i kassan och lämnade lapp med vilka kläder som försvunnit under vilka tider, men ingen tog kontakt med mig. Det som nu är borta var mest ganska billiga grejer. Men det blev som en repris när de i kassan säger att det brukar inte försvinna saker. Det måste försvinna en hel del även om de allra flesta är ärliga. Som sagt det är rätt viktigt att bli trodd!

  • Mia Lindahl

    Jag kan inte logga in på mitt konto efter incidensen med mina varor som försvann från bås C 10. Jag har noterat att de nu har återfunnits, men vill ju gärna följa ev försäljning. Så vad har hänt?

    Mvh
    Mia Lindahl

  • Mia Lindahl

    Hej, jag har bokat ett bås (210) från måndag 13.6. Är det möjligt att få komma in kl 18 i dag med grejerna? Mvh Mia

    • sofumea

      Hej! Söndagar stänger vi klockan 16, ingen båstimme på kvällen. Hyrstart måndag, fyll antingen före stängning på söndag eller kl 10 på måndag morgon. Om inget av det funkar, kontakta butiken så flyttar vi fram ditt startdatum till tisdag och du kan fylla måndag kväll. Mvh S&F

  • Björn Svennerstam

    Måste man boka i förväg eller kan man bara komma förbi med grejerna, och klara av formaliteterna då?

    • sofumea

      Självklart kan du komma in med dina saker, boka ett bås och göra prismärkningen på plats för att direkt börja din säljperiod! Välkommen in, vi har öppet alla dagar! Mvh S&F

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.