Lämna och läs kommentarer

Observera att bokning, uppsägning eller beställning av tjänster inte kan göras via denna sida.

Bokning görs i butik. Uppsägning och beställning av tjänster kan göras i butik, via telefon eller e-post.
Enklast och säkrast kontaktar ni oss genom mejl till: info@sofumea.se

 

cafe, kafe, umeå, loppmarknad, loppis, second hand, sof, s&f, begagnat, båsloppis, butiksloppis, megaloppis, multiloppis

324 comments

  • Therese

    Jag kollade mitt bås efter 2 dagar. Jag blev glad att så mycket var borta. Nu är jag mindre glad eftersom 0 transaktioner registrerats. Stjäls det så mycket?

    • sofumea

      Är det bås C18? Där finns ett antal försäljningar. Kontakta butiken så får de kolla stavningen på dina kunduppgifter. Om det finns ett stavfel funkar det inte att logga in och du får svaret noll transaktioner. Mvh /Mia

  • phhil

    Hi, I just bought a tent from K10 and it is not complete, could you please take a look at that shelf and see if there are some tent poles there and maybe some other parts of a tent and I will collect them.
    Love the store anyway.

  • Seija Lundqvist

    Är något förbannad. Här lämnar man in saker som man vill sälja. När man sen ska hämta igen det som inte har blivit sålt ser man att det fattas saker. Man har planerat vad man skall göra ,har inte tid att springa mellan hyllorna och leta. Vill inte tro att folk stjäl . Får söka imorgon 20/8. Tycker att folk ska ställa tillbaka sakerna där dom tog det om man ångrar sig. Enkelt, de är ju märkta. Enkelt sätt att sälja på men fan vad tråkigt att det blir så här. Ha en bra kväll.

    • sofumea

      Hej! Hoppas du hittade dina saker! Tyvärr är det ju så att en del hamnar i fel skåp när någon ändrar sig. Under säljperioden spelar det inte så stor roll, pengarna hamnar rätt tack vare streckkoden. Men när man ska checka ut är det såklart surt att inte hitta allt. Personalen (och även en del av våra stamkunder!) lägger mycket jobb på att försöka få allt på rätt plats. Om det dyker upp något efter utcheckning med ett värde över 50 kr kontaktar vi alltid säljaren och kollar om man vill hämta. /Mia

  • Månkan

    Hej, finns det galgar att låna eller är de något man måste ta med själv?

  • LenaJohanna

    Jag har bara positivt att säga om de perioder jag hyrt bås av Rebuy. Någon gång har saker från mitt bås varit borta ett tag, men oftast har jag hittat dom i något bås lite längre bort när jag gått en runda. Det är väl så att någon tagit med sig en vara, funderat en stund medan man vandrat runt och sen ångrat sig och hängt tillbaka föremålet i fel bås. Man behöver inte vara en dålig människa för det, tänker sig bara inte för. Mitt råd till den som saknar något, ta det lugnt och gå en sökrunda om du har tid. Och ha lite tålamod, sdom flesta grejor kommer verkligen tillbaka. Skifta, snygga till och möblera om ofta i ditt bås, då säljer du bättre! Tack alla på Rebuy som gör ett fint jobb!

  • Kim

    Fick höra att ni skulle börja ta 2 kr per såld vara av oss säljare!? Hur tänkte ni där? Många säljer ju billiga saker för att bli av med dem och nu blir ju det helt onödigt och vinsten äts upp av denna extra avgift. Är det ens lagligt när ni inte skrivit ut det på hemsidan eller informerat oss säljare skriftligt på nåt vis!? Som det är nu tror man ju att man betalar en viss summa för båset sedan tar ni ut en extra avgift som ni inte informerat om.

    • sofumea

      Avgiften gäller från idag 20 april för nya avtal. För pågående avtal gäller avgiften från 25 april, för att ge våra säljare chans att märka om, vi rekommenderar att man lägger på 2 kr på priset. En bra idé kan vara att göra en redovisning den 24 april så har man full koll på när avgiften går på. Det här har vi valt att göra pga ökade omkostnader, nytt avtal för löner osv. Att höja båshyran kändes som ett sämre alternativ. Hemsidan (priser) är uppdaterad. Mvh /Mia Rebuy Umeå

  • Lisa

    Hej, Kan ni fixa hissen. Kommer inte upp till er. Det har tyvärr hänt ganska många gånger nu 🙁

    • sofumea

      Vi ligger på vår hyresvärd om det, tyvärr är det inte mycket mer vi kan göra. Om du ringer upp till butiken eller bestämmer en tid kan vi skicka ner någon som hjälper dig, det finns en annan hiss på baksidan. Mvh Rebuy

    • Therése

      Oj, kan inte gå i trappor. Bra att veta att inte hissen funkar.

      • sofumea

        Hissen ska fungera! Ibland strejkar den, då är det bra om man försöker meddela personalen så att vi får prata med fastighetsägaren. Det finns även en annan hiss om man behöver få hjälp med att ta upp varor.

  • Maja

    Vi har varit in och kollat läget på vårt bås vi hyr. Vi har sett att mycket försvunnit. Vi kollade i borttappat hyllorna och inga av våra saker är där. När vi kollar vårt saldo finns det ingenting där. Tar det tid att få in den informationen eller har det hänt något?

    • sofumea

      Hej! Då är det förmodligen något stavfel i dina kunduppgifter. Kontakta butiken för att rätta till det. Mvh Rebuy

  • Vanja Nyström

    Hur kommer det sig att sålda varor helt plötsligt, några dagar senare, försvunnit från saldoöversikten ?

    • sofumea

      Då är det förmodligen en retur. Det händer att vi ger öppet köp i ett par dagar om kunden ber om det. Mvh Rebuy

  • Alexander Kirst

    Hej,

    Vi har ett bås hos er och idag när jag kollade på transaktionerna såg jag att det var en provision dragen på 20kr. Provision hatthylla -20kr. Undrar bara hur det kunde komma sig att ni tagit provision på en försäljning från vårat bås? Har jag missförstått reglerna, för jag förstod det som att saker som inte får plats i hyllorna och står utanför på golvet är det ni tar provision på? Vi var och fyllde på nu i måndags innan ni öppnande och vad jag vet har vi inte haft några saker som stod utanför båset. Det är ju bara en liten summa så det spelar ingen större roll egentligen. Men ville mest kolla vad som menas med detta, då vi inte kan förstå vad det är som togs provision på.

    Mvh, Alexaner

    • sofumea

      Om vi dragit provision, så är det för att en möbel eller liknande stått utanför båset och vi har bedömt att den inte får plats att stoppa i båset. Hatthylla i smide och trä? Den stod med andra mindre möbler i mittgången. Kan vara en intresserad köpare som burit runt på den och ångrat sig… Mvh Rebuy

      • Alexander Kirst

        Men är det då verkligen rätt att vi skall betala provision för en vara som inte har stått utanför? Som vi fattade när vi läste reglerna skulle man höra av sig till er någon dag innan om vi hade en vara som inte skulle få plats i hyllan. Det har vi inte gjort, och fick in allting i hyllan. Som sagt, det är inte någon stor grej egentligen. Men om det skulle hända igen? För vi har inte haft så stora varor alls, och därför vi bli fundersamma varför det finns regler som skall följas, vilket jag utgår från att de flesta gör. Har vi inte hört av oss om att vi har en vara som skall stå utanför skall det väl inte tas provision på varorna? Jag förstår att ni inte kan hålla koll på alla bås och alla människor! Det är mest av intresse samt att om det skulle hända igen. Den största varan vi har haft har varit en skohylla i trä och stod inne i hyllan tillsammans med andra varor. Inget på golvet.

        • sofumea

          Tyvärr är det så att det ofta lämnas större saker på provisionsplats utan att först registreras i kassan. Svårt för oss att veta, om en möbel står i flera dagar utanför båset brukar vi registrera provision. Tycker man att det blivit fel är det enklast att säga till i butiken, så justerar vi det naturligtvis. Mvh Rebuy

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *